Inzerce nemovitosti: Jak zaujmout v množství nabídek?

Inzerce nemovitosti: Jak zaujmout v množství nabídek?

Rozhodli jste se prodat či pronajmout nemovitost, ale tápete v tom, kde a jak ji potenciálním zájemcům nabídnout? V našem článku se dozvíte, co budete pro úspěšnou inzerci nemovitosti potřebovat.  

Prodáváte nemovitost?

Nechte si od nás doporučit osvědčeného makléře, opravdového specialitu
v oboru, s nejlepší nabídkou v dané lokalitě.

Vybíráme z 11 737 realitních makléřů z celé ČR  . Doporučíme vám pouze ty kvalitní, s nejlepší nabídkou v dané lokalitě. Finální volba je čistě na vás. Naše srovnání je nezávazné a zdarma.

S realitkou nebo svépomocí?

Hned na začátku si musíte ujasnit, zda chcete pro prodej nemovitosti využít služeb realitního makléře. O tom, jaké výhody s sebou prodej prostřednictvím makléře přináší, jsme již psali v našem článku. Díky makléři ušetříte nejen čas, ale i peníze, protože schopný makléř vám vždy vyjedná lepší prodejní cenu.  

Jak je to možné? Kromě vyjednávacích schopností a perfektní orientace na realitním trhu vám k nejlepší možné ceně pomůže i díky svým znalostem a schopnostem v oblasti realitního marketingu. Dobrá prezentace zvyšuje hodnotu nemovitosti až o 6 %, což v případě bytu v hodnotě 5,000,000 Kč činí neuvěřitelných 300,000 Kč.

A to není vše. Tím, že makléř bude vaši nemovitost inzerovat na vhodných portálech, významně zkrátí dobu čekání na úspěšný prodej. Většina samoprodejců inzeruje na webech jako Bezrealitky.cz nebo Bazoš.cz. Ty mají ale oproti jiným serverům mnohem nižší dosah. Největší tuzemský realitní portál Sreality.cz navštíví podle nezávislého webu Netmonitor.cz denně 5-6x více zájemců než portál Bezrealitky.cz. Většina samoprodejců na Sreality.cz ale kvůli ceně vůbec neinzeruje. Jestli bude makléř inzerovat na zhruba 5 největších portálech, je pravděpodobnost rychlého a úspěšného prodeje více než 10krát vyšší, než v případě inzerování svépomocí na Bezrealitky.cz.

V případě inzerce pronájmu bytu je situace naprosto stejná. Makléř vám pomůže s vytvořením kvalitního a poutavého inzerátu, a navíc mu zajistí mnohem větší dosah, než zvládnete svépomocí.

Jak vytvořit atraktivní inzerát

Jestli jste se i přes výhody prodeje s realitním makléřem rozhodli prodat svou nemovitost svépomocí, přinášíme vám několik tipů, které vám prodej nejen usnadní, ale i významně zvýší prodejní cenu.

  • Vykliďte nemovitost

Prvním krokem je samotná příprava nemovitosti. Ještě před zpracováním prezentačních materiálů nemovitost vykliďte, zbavte osobních věcí a starého nábytku, ideálně opravte drobné vady a vymalujte.

Tím, že vyklidíte přebytečné věci a nábytek, byt odosobníte, takže si zájemci budou moct lépe v bytě představit sebe sama. Navíc tím prostor opticky zvětšíte. 

  • Home staging

Home staging je dnes již téměř nezbytnou součástí přípravy nemovitosti k prodeji. Jde o drobné i větší úpravy nemovitosti, které slouží k jejímu zatraktivnění. Cílem je pomocí vhodného aranžování nábytku a dekorací vytvořit dojem prostorné, vzdušné a příjemné nemovitosti.

Ideální je místnost vymalovaná na bílo, se základním nábytkem a několika univerzálními dekoracemi. Vyhněte se naopak přebytku nábytku a osobních věcí, ale i extravagantnějším barvám či výrazným výzdobám.

Podrobněji jsme o home stagingu psali zde.

Bílá barva je základem úspěšného home stagingu.

Bílá barva je základem úspěšného home stagingu. 

  • Profesionální fotky prodávají

Podle statistik je nejdůležitějším materiálem každého inzerátu fotodokumentace. Na inzeráty s profesionálními fotkami klikne v průměru až dvojnásobek zájemců. Fotografie by měly být především dostatečně světlé a ve vysokém rozlišení.

Důležitým vizuálním prvkem je i půdorys s označením jednotlivých místností a jejich výměry. Ten si můžete jednoduše vytvořit v grafickém programu.

  • Napište poutavý text

Ujasněte si, koho pravděpodobně vaše nabídka zaujme. Rodinný domek na periferii či 3+1 v paneláku je klasické bydlení pro mladé rodinky. Extravagantní penthouse v centru města bude vyhledávat náročná movitá klientela, garsonku v trendy čtvrtích naopak aktivní singles. V textu se proto snažte upoutat svoji cílovku a zdůraznit to, co právě jim nemovitost a daná lokalita nabízí.

Mladé rodiny jistě bude zajímat blízkost škol a školek, samoobsluh a parků. Movitější klientela si potrpí na soukromí a například také na dobrém parkování, i pro více vozů. Aktivní singles nalákáte na kulturu, noční život či dobrou dopravní dostupnost.

Kromě zdůraznění benefitů nezapomeňte i na praktické informace, bez nichž se zájemce ve vaší nabídce nezorientuje. Na jaké údaje nezapomenout? Samozřejmostí je uvedení typu vlastnictví, rozlohy a dispozice, orientace bytu, patra a možnosti využití výtahu. Nezapomeňte také na seznam všech sítí, a na způsob vytápění a ohřevu vody, což jsou důležité údaje pro výpočet měsíčních nákladů na bydlení. Vždy také uveďte, zda je nemovitost po rekonstrukci, případně kdy rekonstrukce proběhla, jaké je vybavení bytu a stav společných prostor. Pokud má nemovitost věcné břemeno či právní vadu, uveďte tuto skutečnost v inzerátu také.